Indywidualizacja nauczania i wychowania w Gminie Pyrzyce
dodano: 16-04-2012
Projekt pn. "Indywidualizacja nauczania i wychowania w Gminie Pyrzyce" skierowany jest do 327 uczniów w tym 139 dziewcząt i 188 chłopców uczęszczających do klas I- III szkół podstawowych w Gminie Pyrzyce tj. Szkoły Podstawowej Nr 2 w Pyrzycach, Szkoły Podstawowej w Żabowie, Szkoły Podstawowej w Brzesku, Szkoły Podstawowej w Mielęcinie, Szkoły Podstawowej w Okunicy.
Celem głównym projektu jest wsparcie w okresie realizacji projektu indywidualnego rozwoju uczniów klas I - III wszystkich szkół podstawowych w Gminie Pyrzyce poprzez dostosowanie do zdiagnozowanych potrzeb edukacyjnych tych uczniów oraz ich możliwości psychofizycznych.
Celami szczegółowymi projektu są:
- Zapewnienie każdemu dziecku, objętemu wsparciem w ramach projektu, oferty edukacyjno – wychowawczo – profilaktycznej, zgodnej z jego indywidualnymi potrzebami i możliwościami edukacyjnymi i rozwojowymi, w okresie do końca realizacji projektu.
- Stworzenie warunków w szkołach objętych wsparciem, umożliwiających i wspomagających indywidualną pracę nauczyciela z uczniem, poprzez wyposażenie bazy szkoły w niezbędne materiały dydaktyczne.
- Zwiększenie dostępności i poniesienie jakości wsparcia i pomocy psychologiczno – pedagogicznej udzielanej dzieciom, w szczególności dzieciom o specjalnych potrzebach edukacyjnych w obu szkołach podstawowych Gminy Pyrzyce, w okresie realizacji projektu.
W ramach projektu zostanie zrealizowanych łącznie 2614 godzin w ramach następujących zajęć:
- Zajęcia dla dzieci z trudnościami w czytaniu i pisaniu, w tym także zagrożonych ryzykiem dysleksji:
- o charakterze specjalistycznego zespołu korekcyjno – kompensacyjnego,
- o charakterze specjalistycznego zespołu wyrównawczego.
- Zajęcia dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych.
- Zajęcia socjoterapeutyczne dla dzieci z zaburzeniami komunikacji społecznej.
- Zajęcia logopedyczne dla dzieci z zaburzeniami rozwoju mowy.
- Zajęcia rozwijające zainteresowania.
- Indywidualna pomoc psychologiczno – pedagogiczna.
- Zajęcia dla dzieci z trudnościami w czytaniu i pisaniu wspierające motorykę małą (zajęcia plastyczno - techniczne).
- Zajęcia dla dzieci z trudnościami w zakresie tzw. motoryki dużej.
Projekt realizowany jest od 01 października 2011 roku do 31 grudnia 2013 roku.